حتما برای شما هم پیش آمده است که با یک سرویس دهنده مثل آسیاتک، شاتل، پیشگامان و … برای پیگیری شارژ یا قطعی سرویس اینترنت، خط تلفن اینترنتی و … تماس گرفته باشید و برای شما پیام “شما نفر X در صف تماس هستید لطفا منتظر بمانید. به محض در دسترس بودن اولین اپراتور تماس شما وصل خواهد شد” پخش شده است. در واقع شما وارد یک صف تماس تلفنی هوشمند شده اید و برای شما یک نوبت ثبت شد است. شرکت برای اینکه شما را از دست ندهد و حوصله تان سر نرود برایتان یک موسیقی، یک پیام خبری یا تبلیغاتی و … پخش میکنند تا نوبت تان شود و با اپراتور صحبت کنید.
به صورت کلی زمانی از صف تماس در مرکز تلفن ویپ استفاده میشود که تعداد اپراتورهای شما از تعداد تماسهای همزمانتان کمتر باشد.
ما در این ویدئو نحوه ایجاد صف تماس و انواع استراتژی های آن را آموزش داده ایم.